Cum pot influenţa Reţelele Sociale evoluţia unui business
Oamenii de afaceri obișnuiau să considere că site-ul companiei este cea mai importantă proprietate virtuală avută, și că a investi în acesta este suficient pentru a aduce clienții din lumea virtuală direct la ușa lor. Această idee nu mai este valabilă.
Website-ul este în continuare important pentru o afacere, dar schimbarea majoră a comportamentului consumatorului din ultimii ani a determinat și o schimbare a strategiilor de comunicare online pentru companii.
Dacă, înainte, consumatorul obișnuia să viziteze brandul pe website, acum brandul trebuie să își facă simțită prezența pentru consumator acolo unde acesta își petrece timpul online.
Față de trecut, o prezență bună online înseamnă mai mult decat scrierea unor texte alăturate de imagini. Acum, business-urile trebuie să fie la curent cu noutățile digitale pentru a se menține pe linia competivității pieței și să anticipeze cum dezvoltarea tehnologică poate avea impact asupra direcției creative a site-ului.
Există, desigur, și o parte bună la această schimbare a mediului: firmele pot face dintr-o problemă o oportunitate, acordând atenție câtorva factori.
Managementul rețelelor sociale constă în a ști ce și când să postezi, să optimizezi beneficiile comunității virtuale. A primi notificări cu fiecare interacțiune pe care o au vizitatorii paginii ajută în a răspunde rapid unui viitor client pe rețele importante, precum Facebook, Twitter, Instagram.
Analiza privind numărul vizualizarilor și postările/orele populare se poate face utilizând software de specialitate, primind, totodată, rapoarte detaliate, ce ajută la îmbunătățiri ulterioare.
A porni de la zero pe o rețea socială presupune timp și răbdare. Începând cu zona de activitate, se pot căuta hashtag-uri populare, da follow paginilor organizațiilor caritabile, asociații locale. Se pot da like-uri, comentarii sau share-uri pentru a începe un networking eficient. E necesar să fii în mijlocul discuțiilor de actualitate ale societății.
Stimularea clienților aduce o atracție mai mare a acestora spre business. De exemplu, atragerea clienților spre un restaurant se poate face prin a cere acestora să posteze pe Instragram, folosind un hashtag ales, o poză cu mâncarea preferată, pentru a participa într-un concurs lunar. Publicitatea și comentariile consumatorilor satisfăcuți valorează mai mult decât o cină gratis oferită câștigătorului micului concurs.
Investirea în conținutul vizual contează în mod deosebit, și poate fi chiar făcut de excepție, fără o sumă fabuloasă. Există multe aplicații care fac ușoară crearea postărilor atractive, cum ar fi Adobe Spark, un software ce permite realizarea unor clipuri, prezentări, materiale de revistă potrivite pentru a fi distribuite pe rețele sociale.
În plus, există posibilitatea de a face remarketing, pentru a deveni cat mai familiar pentru potențialii clienți. În momentul în care pentru un potențial client devii cunoscut, acestuia îi este mai ușor să apeleze la tine, iar brand-ul tău începe să reprezinte mai mult decât altele. Astfel, îl poti face relativ ușor să revina singur pe site-ul tău, prin reclame relevante pe Facebook și alte canale de Social Media.
Conform statisticilor făcute publice de Google România, 63% dintre site-urile românești aflate în top 500 sunt mobile friendly. În plus, România are o rată de penetrare a smartphone-urilor de 46%.
Concluzia este clară – nu mai poți supraviețui în peisajul eCommerce autohton și mondial dacă nu ai pusă la punct varianta mobile a platformei.
Există mult mai mulți pași și indici pentru a crea o experiență pozitivă business-client, pe care poate nu îi avem în vedere la momentul actual sau sunt în curs de dezvoltare, însă avem certitudinea că rețelele sociale pot decide viitorul unei firme, de a o propulsa sau falimenta.
autor: Ștefania Maria Armășelu, Facultatea de Antreprenoriat, Ingineria și Managementul afacerilor