Ieșirea din anonimat
Românii cumpără mult. De la electronice și electrocasnice până la alimente sau servicii, românului îi place să cumpere. Puțini sunt însă cei curioși în legătură cu țara de proveniența a produsului cumpărat, primând prețul și denumirea cât mai sonoră de pe etichetă.
Schimbarea pe care mi-aș dori să o aduc în România ține de nivelul de vizibilitate al firmelor autohtone pe piață. Povestea multor companii românești trebuie rescrisă, actualizată la cerințele actuale, prin informatizarea acesteia și apropierea de client. Acesta ar fi scopul principal al business-ului pe care doresc să îl implementez, ‘Fabrica de povești’.
Sunt multe afaceri la nivelul țării noastre care nu au devenit încă prezente în online, pierzând zi de zi zeci și sute de potențiali clienți. Comerțul online este în plină creștere în România, având deja jucători consacrați pe piață care au întrecut cu mult vânzările magazinelor fizice.
Pentru o imagine mai clară asupra ideii mele, să presupunem că te-ai mutat de curând într-un oraș nou. Inevitabil, la un moment dat vei avea nevoie de o croitorie. Fiind în era informaticii, vei fi tentat să apelezi la Google în prima fază, însă, cel mai probabil, vei observa cu stupoare că mai mult decât niște adrese de contact nu îți va putea oferi. Ceea ce îmi doresc eu să realizez este că atunci când tu vei caută pe Google, să fii orientat către un site bine definit, modern și interactiv, care să îți prezinte organizat prețurile pentru serviciile oferite, alături de recenzii pertinente.
Crearea unei legături între toate aceste companii, facilitată prin business-ul pe care doresc să îl pornesc, va oferi posibilitatea unei promovări reciproce, în vederea creșterii numărului de clienți și a vizibilității. Spre exemplu, unul dintre canalele cele mai puternice ale promovării online la momentul actual, Facebook, poate ajuta prin utilizarea unor hashtag-uri cheie ori prin organizarea unor concursuri care să implice mai multe companii, astfel informația fiind transmisă la o plajă mai mare de potențiali clienți. Pentru a face toate acestea posibile, ‘Fabrica de povești’ va administra paginile de Facebook ale companiilor din portofoliu, urmărind evoluția, identificând constant oportunități de colaborare între companii și ocupându-se de propunerea acestora către antreprenorii companiilor în cauza.
Un alt canal al promovării online care ar putea avea un impact major, în funcție de sectorul în care activează compania, este Youtube, unde prin intermediul unor filmulețe se pot prezența serviciile oferite ori review-uri ale anumitor produse.
Odată ce ‘Fabrica de povești’ va deține în portofoliu un număr considerabil de companii românești pentru care s-a ocupat de ‘crearea poveștii’, va fi posibilă punerea în contact a antreprenorilor ce conduc companiile, prin organizarea unor seminarii interactive, ce vor avea că scop urmărirea evoluției sau involuției în urmă transformării, reprezentând de asemenea o oportunitate de a schimba idei și de a discuta colaborări ulterioare între antreprenorii prezenți.
O idee ce ar putea fi urmată odată ce business-ul va ajunge la maturitate, este deschiderea unui magazin sub brand-ul ‘Fabrica de povești’, într-unul din marile centre comerciale ale Capitalei. În fiecare lună, se va alege pe bază unor criterii una dintre companiile din portofoliu, pentru a își pune la vânzare produsele/serviciile în respectivul magazin. ‘Fabrica de povești’ va pune la punct chestiunile legate de marketing, de comun acord cu antreprenorul companiei alese. în acest mod, se va oferi un boost de publicitate, sporind șansele de a ajunge la publicul țintă.
Cea mai importantă realizare a ‘Fabricii de povești’ va fi, în final, crearea unui ecosistem al business-urilor autohtone, dezvoltându-le și dându-le posibilitatea de a crește împreună.
de Alin Cristian Mihalea
Facultatea de Transporturi, Inginerie Autovehicule