Poftă românească, un proiect sănătos
de Corina Simion
„Când viața îți dă lămâi, faci limonadă. Și ce faci când ai la îndemână produse atât de bune precum cele românești, tradiționale? Serviciu de livrări la domiciliu. Suntem cu toții înnebuniți după brânza bună direct de la stână, pastramă făcută după o rețetă de când lumea și dulcețuri care ne-au făcut copilăria frumoasă. De ce să nu mâncăm autentic în fiecare zi?
Așa mi-a venit ideea pentru serviciul de livrări ”Poftă românească”. Am căutat pe internet produse tradiționale românești, pe care să le comand și care să îmi ajungă pentru o săptămână întreagă și am remarcat o lacună pe piață. Nu am reușit să găsesc într-un singur loc o diversitate mare de preparate românești.
Proiectul meu, „Poftă românească”, își propune să fie foarte flexibil– voi deschide un magazin online, apoi voi livra aceste produse într-o manieră personalizată, pentru a face toate poftele clienților noștri. Pentru că este vorba despre produse perisabile, pe stoc voi avea doar câte 15 gustări diferite, pe care le voi schimba săptămânal. Clienții se vor putea abona la newsletter, astfel încât vor primi o listă cu toate specialitățile, în fiecare dumincă. Dacă vor dori un plan personalizat, îl realizăm împreună, lunar. De asemenea, vom încerca să facem toate poftele și vom fi deschiși la “colaborări”. Clientul trimite un mail în care spune că ar mânca un anumit preparat și în câteva zile noi vom încerca să-i aducem produsul preferat acasă.
Pentru că serviciile oferite sunt complexe și doresc cea mai bună experiență pentru viitorii clienți, înainte de a lansa proiectul voi căuta furnizorii potriviți. Mi-am propus să închei colaborarea cu câte 2-3 producători, astfel că nu voi risca să nu găsesc ceea ce am nevoie. Voi realiza un calendar, pentru a cunoaște care sunt cele mai bune perioade pentru fiecare produs și îl voi face public, în momentul lansării. Voi găsi și câteva gospodine cu mai mult timp liber, dornice să facă parte din proiect, în cazul în care clienții vor avea poftă și de mâncare gătită.
De asemenea, vom promova proiectul în mediul online printr-un mod care să amintească românilor de gusturile autentice. Vom prezenta mâncărurile și gustările copilăriei, vom arăta rețete și le vom face poftă, zilnic. Ne vom folosi de orice mijloc de promovare care nu implică un buget ridicat. Livrările le vom face cu ajutorul unor colegi îmbrăcați în port tradițional și, periodic, vom organiza surprize pentru clienții noștri: vom trimte câte un produs cadou sau îi vom invita la o masă tradițională. Propunerea mea nu este de o firmă de livrari de nișă, ci o firmă care oferă adevărate experiențe culinare! Eu consider „Poftă românească” un intermediar între producători și clienți. Îi vom ajuta pe cei care vor să mănânce gustos și ceva mai sănătos să economisească timp, cautând și transportând produse în locul lor, iar pe micii producători să ajungă mai ușor la publicul-țintă. Deja am pregătit planul de business, mai trebuie doar să găsesc niște investitori. Poftă de produse tradiționale știu sigur că există!