Cum asiguri sustenabilitatea unui business pe termen lung?

Business-ul este asemenea unui pom de la care aștepți roade bogate, așadar trebuie să investim timp și bani până obținem rezultatul final. O afacere de succes este cea care se poate dezvolta prin forțe proprii și se autofinanțează de la an la an pe baza activităților desfășurate în trecut și mai puțin pe baza subvențiilor primite de la stat.

Un antreprenor trebuie să se gândească mereu la dorințele consumatorilor care se pot schimba treptat, trebuie să ne adaptăm mereu la cerințele acestora.’’ Clientul este întotdeauna prioritatea numărul unu’’ decizia lui este foarte importantă pentru business-ul nostru, el achiziționează acel produs sau serviciu pe baza comportamentului pe care noi îl dezvoltăm în relația cu acesta.

Viziunea – un antreprenor trebuie să aibă o viziune de ansamblu a firmei deoarece aceasta constituie ideologia de bază. Indiferent de domeniul de activitate, o companie trebuie să își stabilească anumite valori pe care să le urmeze, în cazul nerespectării acestora nu se vor bucura de un succes pe termen lung. O companie cu o viziune de bază va avea mereu o dorință puternică de schimbare, iar aceasta trebuie să fie urmată de necesitatea unei acțiuni care se face vizibilă doar prin activitățile desfășurate. Este indicat ca un om de afaceri să știe să răspundă la următoarele întrebări: ce producem, cât producem și pentru cine producem.

Nu este corect să spunem faptul că existența unei organizații este doar pentru a obține bani. Un business se formează datorită unor idei ale unui grup de oameni care doresc să satisfacă o anumită nevoie a populației, astfel contribuind la societatea din care fac parte.

Este important să ne stabilim întodeauna obiective atât pe termen scurt, cât și pe termen lung, acestea ne ajută în procesul dezvoltării companiei. Uneori nu putem îndeplini toate obiectivele însă vom învăța foarte mult din greșeli și în viitor vom obține rezultate excepționale. Pentru a crea o rețetă, este necesar să dispunem de un sistem care să permită descrierea a ceea ce trebuie făcut și la ce moment trebuie îndeplinit acel scop.

Majoritatea afacerilor din ziua de astăzi sunt formate pe principiul imitației, rar găsim companii cu idei de afacere unice care să ne surprindă. Un antreprenor trebuie să știe să își facă vizibilă firma pe piața de produse sau servicii și, în același timp, să contribuie la societatea din care face parte. O afacere de succes presupune o mare investiție de timp, în calitatea produselor și a serviciilor, a tehnologiilor în inovație și cel mai important în OAMENI.

Autor: Angelica Cojocaru, Facultatea de Economie și Administrarea Afacerilor