Impactul rețelelor sociale în evoluția unui business

Rețelele sociale pot influența foarte mult evoluția unui business. În primul rând, ele permit ca afacerea să își poată populariza produsul încă de dinainte de lansare. Astfel, potențialii consumatori pot folosi versiunea beta a produsului și pot oferi feedback relevant creatorilor produsului. În modul acesta, produsul poate fi modificat înainte de lansare, sau cu puțin timp după lansare, pentru a se potrivi cât mai mult cu dorințele consumatorilor.

Mai mult, prin rețele sociale afacerile emergente pot crea mult “buzz” în jurul produselor sau afacerilor ce nu sunt încă lansate. Lansând informații despre produs înainte de lansare pe pagina de Facebook sau Instagram a afacerii, creatorii produsului pot cere e-mailurile celor interesați. Astfel, la lansare, afacerea va fi sigură că va avea o bază de consumatori doritoare să îi încerce produsul. Apariția produsului nu va trece neobservată.

Nu în ultimul rând, rețelele sociale sunt foarte importante pentru crearea unui brand și pentru publicitate. Majoritatea publicității s-a mutat pe rețelele sociale, pentru ca majoritatea consumatorilor (în special cei sub vârsta de 40 de ani), folosesc site-urile de socializare drept sursa principală de știri (și nu televizorul sau radioul – forme mai tradiționale de diseminare a știrilor).

Astfel, business-urile pot ajunge la mult mai mulți consumatori, făcându-și publicitate pe rețele sociale, apelând la useri cu mulți prieteni și followers. În modul acesta, ele își și pot construi brandul, apelând pentru publicitate la useri care transmit anumite valori (ce se aliniază valorilor brandului) pe conturile lor sociale.

 

Autor: Laura Avram